Tuesday 26 November 2013

Turun hingga 4kg/Sebulan Berat Selamba dengan Cinch [Part 2]

Assalam..
Asalnya nak post tengah hari, tapi sebab dalam travel ni, jadi terlambat sikit. 

Ok, nak sambung ek yang Part 1 tu. Tentang CINCH SHAKE MIX. Sebelum ni post cemana yang boleh kita amik masa sahur, sekarang ni nak cerita masa berbuka pulak.

Ok, masa berbuka, tak payah dah nak amik Cinch Shake ni, amik aja Normal Meal. TAPIIII, ha, ada tapinya.. Jangan pulak main balun aja semua makanan. Macam biasa, setiap kali memulakan regim diet, kita kena amik tahu dengan setiap pemakan yang kita amik. Apatah lagi dengan kiraan kalori. Memang letih kejap nak study tentang ni, tapi PENTING untuk kita ketahui CALORIE OUT / CALORI IN.

Ok, sambung.
Masa berbuka, disarankan amik
¼ nasi
¼ lauk
¼ sayur
¼ buah

elakkan nasik tu berkuah yerk. Ok, kalo lapar lagi, boleh tambah sayur. Kalau lapar lagi, minum air banyak2 lepas setengah jam. Baca bismillah betul2 masa berbuka tu, inshaa Allah tak lapor.. 

Ok, setel tentang makan, ni tentang Lecithin.

Ok, ada dua cara kalo nak amik Lecithin ek masa posa.

1. Amik 3 bj masa sahur, 3 bj masa berbuka
2. Amik 6 bj terus masa berbuka..

Kira segala lemak dari normal meal yang kita amik tadi akan dielmulsikan oleh Lecithin ni tadi.. Kira tak sempat disimpan la dalam badan sebagai lemak. So, save sikit kalori korang kat situ,, Hoyeahhh..

Ok, sampai sini dulu, kang malam kang saya kongsi cemana nak amik alfalfa sebelum tdo dan apa yang anda boleh buat kalo tetiba ANDA LAPARR.. Hehehe..

Si yu leter..

No comments:

Post a Comment

Thanks dari pihak bonda.