Wednesday 13 November 2013

Kurus Dengan Mudahhhhhh..

BERHENTI LAA BERANGAN UNTUK JADI KURUS!!
Badan dah gemuk tapi ada hati nak kurus? Nak jadi lawa macam orang lain?



Hey! Kenapa tidak...? Wahai kawan-kawan.. Kenapa nak kena berangan untuk jadi kurus? Tak ada yang mustahil  dalam dunia ni. Sapa la yang tak kenal saya time sekolah dulu. Saya pun tak malu nak mengaku yang berat saya masa 1hb February yang lepas adalah 98kg..!! Lagi 2kg aja nak cecah 3 angka.. Tak tahulah gara-gara apa yang menyebabkan berat saya meledak mendadak ke atas ketika mengandung. Memang itulah berat saya masa hari-hari terakhir sebelum bersalin pada 3 February lepas.

Elok lepas bersalin, memang masih lagi tembam 95kg. Tapi alhamdulillah kot, berkat kegigihan (hehe – mau tak gigih, sogan sebab family mentua kocik-kocik aja badan, hehe) walaupun MENYUSU BADAN EKSKLUSIF SEPENUHNYA, hari ni dapat jugak mengecap nikmat berada pada angka 70. Walaupun ada lebih kurang lagi 8kg untuk mencapai berat ideal, tapi saya positif untuk turunkannya jugak secara perlahan-lahan tanpa mengurangkan makanan tapi hanya dengan mengurangkan kalori makanan. Shape? Saya masih berjuang untuk dapatkan shape saya.. Yeayy..!

Apatah lagi, ada yang membantu saya merealisasikan matlamat suci murni nih. Hehe. Almaklumlah, ibu selepas bersalin liat sikit nak turun berat. Tapi apa pun, kena positif. Walau pun saya lalu makan, tapi saya gembira sebab metabolisme badan saya meningkat dan sentiasa bertenaga.

Macam saya, amalan diet saya mudah aja. Tapi yang paling penting – NO JUNK FOOD and SUGAR!
Nih saya kongsi menu diet saya eh.

Pagi :
Saya amik ESP 1 sudu + Horlick 2 sudu (ESP untuk keluarkan water retention)
1 Vitalea (untuk vitamin dan metabolisme)
5 Alfalfa (Detoks)

Tengah hari :
Makan macam biasa tapi kena kurangkan porsi makanan
¼ nasik, ¼ lauk ½ sayur , ½ buah – kurangkan amik kuah lah
3 Lecithin (Pemecah lemak)

Malam :
Cinch Shake 2 sudu  (Penting untuk keluarkan lemak dan ganti dengan pembinaan otot)
3 Lecithin

Sebelum tidur :
5 Alfalfa
4bj Ostematrix (ni untuk kalsium dan pelawasan esoknya)

**Kalau lapar di antara waktu makan tu, minumlah teh hijau. Teh Hijau BOH pun boleyyy..
**Atau boleh makan epal hijau

Kawan2, sekali lagi saya gitau.
Ni bukan ubat kurus tau. Kalau ubat kurus makan macam ni memang terukla buah pinggang. Tapi ni supplement merangkap meal replacement yang tak harm untuk badan pun.. Selamat, sebab tu saya makan.. Jangan korang gi makan yang ada steroid tu semua.. Yang itu bahaya.
Untuk lebih detail tentang ni, boleh cerita panjang dalam PM kot.. Free konsultasi.. :D
Alhamdulillah wa syukurillah.
Farah Alwani | Shaklee ID 1073104
SMS | WhatsApp 017-5925972
bondafarah@8687@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Thanks dari pihak bonda.