Saturday 19 April 2014

Selembut kulit bayi,Standbykan Collagen Powder


Hah. Ni si kecik tengah tdo. Perhatikan beliau punya kulit tanpa secalit mekap atau pun moisturizer. Hihi.

Tapi betullah, ater hape keheynye kalo muka dia bermekap-mekapan pun kan.. But ekceli, nak bagitau anda yang time ni, peratusan kolagen dalam badan kita saangat tinggi. Seban tu kulit baby macam orang korea. Licinnn.

Tahukah korang, kalo korang minat cita korea, maka korang kena jugakla ada kulit yang santekk macam org korea? Sebab orang korea apply kolagen dan makan kolagen dari kecik nak.. Kita makan kolagen bila dah berkedut.. Salah kan.. Huhu..

Kalo yg amalkan makan Glutathione ( sebutan : gluta-tai-yon )yang fofuler sejak akhir 2 ni, makanlaa.. Tapi saya naaak share sket kan..

1. Biasanya produk tu ada perisa, pastu pewarna, kompemla ada pengawet dan perisa kimia, jadi anda tak dapat nak pastikan kekdahnya dorang ni pakai sumber pengawet yang betul atau tak.

2. Pastukan, dorang akan add gula. Kalo dah ada manis korang akan suka sebab sedap, kalo sedap korang akan beli lagi, pastu kalo kena diabetis korang jangan marah kat dokte tu pulop.

3. Tahukah anda yang kolagen saaangattttt senang untuk berkurang khasiatnya kalo dibiarkan dalam keadaan terdedah dan terbuka walaupun untuk masa seketika? Sebab korang beli yang jenis canister kan, so korang akan bukak tutup kan, maka at the end of canister tu, korang hanga dapat gula dan sisa kolagen aja. Khasiat glutanya dah masuk angin. Kalo korang rasa kulit korang makin lawa, itu terpulanglah. Tapi pada saya, it is placebo efek.. Hehe.

Mari bertukar ke collagen powder shaklee, dia dalam sachet.. Koyak n tuang. Tuang dalam mulut. Cair di mulut. Tidak di tangan.

Akhir kata, muko anak toghuno den memang ponoh kolagen skang ni, kalo makin tuo umo kito, makin kito kono copek replace e balik semulo.. Sobab bukan untuk kulit yoo, tapi untuk sendi ekaw juo.. Ke Jolobak ke Jolobu, tuai padi tigo tangkai, kalo dah kono komat Jolobu, tak mati badan merasaii.. - kato omak den, kato ucu den.. Tetibo.

Farah 0175925972

No comments:

Post a Comment

Thanks dari pihak bonda.