Friday 21 February 2014

Alamilah kelainan dengan Shaklee

Bila kita sendiri jadi kuli, kita seniri jadi bos.. Lain bezanya..

Bila kita jadi bos, kita jugak jadi kuli, lain jugak ceritanya.. Hihi..

Indah bila kerja seniri sambil tepuk2 baby ni..
Boleh jaga anak 24 jam..
Boleh cuti tanpa mintak mc kat bos..
Tak kena sumpah seranah.
Tak payah lari kejar jem untuk g kerja.
Tak payah kejar punch.
Time management sendiri punya jadual.
Ada masa saya nak up post ambil baring, saya baring.. 
Ada masa nak up post sambil jadi kelindan keta hihi, saya lepak la dalam keta.
Ada gak ketikanya saya uruskan pembelian sambil bershopping aja, sambil pilih-pilih buah limau atau sambil pilih kuih lepat. (Hoh, sedapnya lepat pisang)

Hehe. Bila saya kata gini, adakah saya kata yang biz ni senang dapat duit? Hehe. Kerja yang mana yang tak susah, kerja mana yang tak letih. Sekurang2nya letih kita ni berbaloi.. Dari dapat duit klik sana klik sini dapat duit. Heheh. Tak nampak plak kawan tu jadik jutawan kan.

Tapi saya suka biz Shaklee sebab? Sebab saya yang tentukan masa saya bekerja, bukan sesapa. 
Saya buat atau tak buat kerja, saya seniri yang marah diri seniri, bukan orang atasan kepada orang atasan. 

Tak salah bos marah, tapi sikit2 marah, sikit2 marah, sapa yang takda maruah kan. Kena kritik tak salah. Tapi kalo kena maki dengan bos maknanya ada yang tak kena dengan bos, dan ada yang tak kena dengan pekerjaan kita dah. 

Saya pun tamau tambah dosa dok umpat bos. Hehe.
Saya percaya rezeki Allah yang kurnia.
Saya percaya yang selagi kita bantu orang, Allah** akan permudahkan kita.

Saya pun percaya, membantu orang untuk menjadi bos kepada diri sendiri adalah saat yang paling membahagiakan saya.

And I did it my way. With you, or without you.

Farah 0175925972

#TapiBerduaDenganmuuPastiLebihBaikkk.. Hew hew.

No comments:

Post a Comment

Thanks dari pihak bonda.