Tuesday 7 January 2014

Alfalfa : Khasiat, Manfaat dan Kelebihan Untuk Lelaki dan Wanita

Assalam..

Cita tentang alfalfa kan.. Alfalfa dengan saya tak dapat dipisahkan. Walaupun penggemar sayur, saya masih jugak tekun makan alfalfa untuk menambahkan nilai kesihatan saya. Kalo tak amik alfalfa selama dua kali setiap hari, saya macam frust. hahaha. Frust macam orang tanak belaanja kita makan kat Manhattan Fish Market gitu.. wihihi.

Ekcelinalfalfa tu lelaki dan wanita boleh amalkan.Kat bawah ni saya listkan kebaikan-kebaikan Alfalfa yang lain untuk tatapan anda semua.

1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
5. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
6. Merawat artrhitis
7. Bagus untuk elergi dan ekzema
8. Merawat athma
9. Mencuci usus bagi membuang toksin
10. mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang
11. Meneutralkan asid dalam badan
12. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
13. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
15. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
17. Meningkatkan stamina seorang suami
18. Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit tau!)
19. Membuang angin dalam badan
20. Dan banyak lagi untuk disenaraikan

Kalo untuk perkara 12-18 memang saya graduan dah.. hahaha..
ada dua tiga orang pasien saya pun mengaku benda yang sama.. heeeeee.. sapa yang tau tau laaa..

Dokte Farah
0175925972

No comments:

Post a Comment

Thanks dari pihak bonda.