Sunday 15 June 2014

Dugaan Menambahkan Pendapatan Di rumah

Sebenarnya antara perkara tak best bila dok kerja dari rumah kan.. Orang ingat kita dok ngadap henfon 24jam.. Walhal kita tengah attend customer.. Orang ingat kita ni pemalas buat kerja sebab kita sibuk uruskan barang customer.. Orang ingat kita ni asyik melepak tengok internet walhal kita tengah order barang customer.. Paling tak best.. Orang ingat kita ni suka keluar jalan2.. Walhal kita p COD barang customer.. Apa-apa pun.. Saya rasa bahagia sebab saya kasi anakanda saya makan tanpa gagal setiap hari walaupun adakalanya saya yang MISS makan.. Saya rasa hepi setiap hari sebab walaupun saya sibuk tapi saya masih boleh masak untuk famili.. Saya rasa bangga setiap hari sebab saya tengok perkembangan anak setiap hari sama ada dia jatuh bangun duduk berdiri dan bila dia tumbuh gigi.. Apa saja orang nak kata.. Saya? Ada internet. Kerja saya jalan, anak saya kenyang.. Dan saya masih boleh bersosial secara offline dengan kejiranan.. Dan saya bahagia sangat dengan suami tercinta dan anak kesayangan saya pun.. Yang paling bahagia, saya menjana ekonomi famili saya sambil tepuk anak tido.. Iya saya berjaya lakukannya.. Walaupun dengan henpon 24 jam di tangan.. Erm. Modal saya RM75 je hihihi.. —

No comments:

Post a Comment

Thanks dari pihak bonda.