Tuesday 3 December 2013

Amalan Saya Semasa Mengandung

Assalam.. 

Wahh.. Hehehe... Amalan gitu.. :D

Nak kongsi Set Hamil yang saya gunakan masa mengandungkan Qary Baihaqi dulu.. Hehehe.. Antaranya (Yang wajib)





Ostematrix - Ni untuk elakkan saya mengalami kekurangan kalsium sebab baby dalam perut tengah amik sikit demi sikit kan. Pastu, wajib sangat2 untuk saya elakkan sembelit. Pheww.. Kesat peluh.

Vitalea - Ni untuk elakkan saya kena anemia. Low Hemoglobin (Saya penah kena 7.1 tau bacaan darah..wuuuu.. Sebab tu saya amik Vitalea ni..

B-Complex - Ni penting untuk saya hindari stress semasa mengandung, almaklumlah, saya ni alah teruk sikit..

Vita C- Ok, ni saya amik untuk booster dalaman, jugak untuk elakkan saya sering demam.Demam masa peknen tak best sebab nanti kalo sakit doc bagi antibiotik. SANGAT2 tidak disarankan ekkkk..

Ok, Ni plak Option.
Saya amik ESP masa kandungan dah lebih 4 bulan cetu. Sebab tu la kulit Qary putih bersih masa lahir tu hehe.. Alhamduilillah.. Paling penting, saya bertenaga SANGAT2 lepas pekena segelas besau ESP. Err, campur dengan horlick hihi..

Pastuuu, Omega Guard. Sangat sayang dengan omega Guard ni laju2 sebab kandungan EPA dan DHA kat dalam setiap soft capsulenya buat saya rasa baby saya dalam perut mendapat khasiat untuk otaknya.. Sekarang ni..?Aduhaiii.. Baru 9 bulan lebih, tapi akal dah panjang.. Anakanda Bonda, hai la anakanda bonda...

Set Hamil ni boleh anda dapati pada harga ahli dari saya, yang tu yang korang nak kan.?? Hehe..

p/s:Bulan ni promo Omega lak, beli satu set free membership.. Tak ok ek..? Kalo saya kata satu botol RM 9X daripada RM136, percaya tak..? 

Onyonyonyo
Farah Alwani 017-592 5972

No comments:

Post a Comment

Thanks dari pihak bonda.